fredag 11 oktober 2013

Uppkopplad och klar!

Uppkopplad och klar för arbete. Slutar strax efter ett på fredagar, vilket är grymt skönt. Har aldrig haft ett sådant bra schema som i år. Hade lite att fixa med innan jag kunde åka. Dessutom skulle jag om och handla fotbollsgodis, då Jeppe missade den punkten på inköpslistan.

Det är inga bra odds att en godispåse, en stor godispåse, liggandes bredvid mig på sätet utan att jag äter något. Självklart lyckades jag inte låta bli den. Tur att jag köpte en stor påse, så att det räcker till Jeppe.

Väl hemma avblåste jag en cykeltur till mammas grav. Får göra det imorgon istället. Kände sådan stress inför att skriva klart mina omdömen. Nya samtal på måndag. Vad gör jag då?

Jo...


Théet är fixat. Datorn startad och klar för inloggning på Unikum. Mailen och elevernas tal klara för att läsas. Allt klart för arbetspass nummer två, denna fredag. Då tvärsomnar jag! Tur att Jeppe inte spelade in hur jag lät. Ser ju så oskyldig ut, med fasta grepp om både iPaden och datorn. Här får inget åka i golvet, inte ens i sömnens värld. Allt övervakas av vår vakthund Taxametern.

Ja, ja nu får det bli middag och ett gott glas vin, och därefter glass med arbete.

Trevlig fredag, med eller utan fotboll! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar