söndag 19 december 2010

Julmyshelg som slutade i superirritation

Hur kan SJ överhuvudtaget överleva som företag? När vi talar varumärke på arbetet och jag nu tänker på SJ så får jag rysningar. Deras information är fullständigt urusel, både på stationen och vi kundservice. Den stackars kille som svarade när jag ringde hade inte fått någon som helst info. Då sitter Sofia på Luleå station och det enda hon får veta är att tåget var sent upp och kommer avgå försenat. När de väl får gå ombord så får de veta att det väntar på ett lok. Pinsamt!! Det borde de kunnat planera, för de bör väl veta hur lång tid det tar att städa tåget, fylla på mm. Logistik kan inte vara SJs ledord! Gå en kurs! Ska bli så spännande och se vad jag får för svar från SJs Twitter imorgon. Tur att kille i telefonen var gullig. Ja, ja nu rullar Sofias tåg i alla fall, så nu hoppas jag att hon kommer hem i hyfsad tid imorgon. Det ska bli mysigt, för hon har inte varit hemma sedan i somras. Hela familjen på rätt sida av Sverige ;).

Innan dess försökte jag få till ett biljettköp på Scandlines, men att komma ihåg koder är inte min starka sida. Tillslut blockade jag mitt BankId, så det var bara att ringa till Skandiabanken. Nu är biljetten, efter mycket om och men, köpt samt att jag har "låst upp" mitt kort för Europa. Det ska bli så skönt att komma iväg, bara nu vägarna genom Tyskland och Österrike är hyfsat farbara.

Dagen idag har bestått av lite julklappsshopping och glöggfest hos Claes och Astrid. Jag vet inte vilket år i ordningen det är, men det är alltid lika trevligt med traditioner av detta slag. Ja hela helgen har varit på goda drycker och god mat-tema. Både fredag och lördag var vi hos Susannar med respektive. Båda familjerna har en förkärlek till att njuta av det goda i livet och det är så mysigt. Dessutom blev det väldigt sent båda kvällarna och Susanne och jag KROSSADE Göran och Jeppe i spel. Fast det är ju en vana ;).

Veckan som kommer ska ske i mysets tecken, med förberedelse inför resan. Det blir lite sjukgymnastbesök med akupunktur och mobilisering av svanskotan, två julklappar till generation manliga Ä:n, LPP skrivande med Larsson och lite matlagning.  Dessutom ska Siv -svärmor- bjuda Johanna, Sofia och mig på lunch i stan och det ska bli både gott och trevligt. Det är så skönt att gå på stan och inte vara julstressad, vilket jag i och för sig inte brukar vara, utan bara njuta. Det är gott!

Ha en skön innanjulveckautanstress ;)//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar