lördag 4 december 2010

Nya lärdomar, igen och igen och....

Det är så skönt att vi aldrig blir fullärda. Igår kväll blev jag lite konfusenbo. Hur fungerar det där med sjukskrivningar? Det är förvisso tre år sedan som jag blev opererad och fick min Maverick i titan, men jag kommer inte ihåg om det är den anställde eller arbetsgivaren som anmäler. Till min stora glädje så har försäkringskassan ett 0771-nummer och en tidig lördag så är jag nummer ett i kön och det är tre handläggare som hjälper mig. Under min korta väntan så konstaterar jag att det räcker om en svarar. Kan bli något svårt att tala med dem alla tre på en och samma gång. Fast nu vet jag och jag har lärt mig en ny sak, frågan är bara om jag lägger det på minnet eller till handlingarna?

Dagens utmaning blir att åka till Friskis och Svettis med Jeppe. Han skyller på att han har glömt sina träningskläder och skor på arbetet i Kumla, men vi ska nog rota fram några gamla dojjor. Jag har inte tränat på flera veckor så det blir ett väldigt-väldigt lugnt rehab-pass, med mycket snodd och boll. Ska bli så skönt! Därefter blir det matinköp, för ikväll ska nästa träningspass inledas - i skratt med C o I XD.

Njut av den vackra dagen!//M =P

PS På onsdag har jag fått tid för MR på Calanderska. Jag är så tacksam för att jag går på en privat vårdcentral som remitterade mig dit och inte till Varberg där väntetiden är grotesk. Kanske jag smygtwittrar från "röret" XD. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar