onsdag 8 december 2010

Tårtkalas och Open office

Äntligen var alla i 6A1 på plats så vi kunde få fira. En av eleverna har fått permanent uppehållstillstånd och det var värt att firas. Klassen är så mysig och tacksam. Eller vänta, det kanske är så att det inte är jag som fattar... För det här var den godaste tårtan ever, på rulltårtbotten, sylt, grädde med lite godis uppe på. Med andra ord var det ingen Steinbrener och Nyberg-tårta. Ja, ja de ville väl bara fjäska så att de får det fler gånger =P, men det får de så gärna.

Dagens lektion med år åtta har inneburit en lång genomgång av Open office och hur de ska skriva dokument med försättsblad, innehållsförteckning, källor mm. Det där med layout, söka bilder som är ok att använda är inte lätt. Det är så svårt att förstå det där med upphovsrätt. Då har klassen arbetat med källkritik under flertalet veckor förra terminen. Det enda vi kan göra är att hela tiden hålla ämnet levande.

Dagen började och slutade med hamrande och knackande. Dagen började med en MR-undersökning på Calanderska. Jag är så glad över att jag har listat mig och familjen på en privat vårdcentral, där absolut världens bästa läkare arbetar. Hon valde att remittera mig till Calanderska då inte har någon kö till MR. Svaret kommer redan om en vecka, med ett besked som kanske sätter käppar i (h)julen då vi ska till Österrike. Fast jag har bestämt mig - jag SKA åka skidor... 

Ikväll var jag på silversmidets knackande och hamrande. Kvällens alster blev en ring till Jacob och två ihopsatta ringar som ska sättas en läderrem i som armband. Blev inte helt nöjd med arbetena, men så blir det väl för de flesta någongång.

Nej nu väntar John Blund! Zzzzzzz//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar