tisdag 7 december 2010

Nu vet jag vad flow innebär!

Varje tisdag går jag på rehab/smärtgrupp. Dagens reflektioner blev bla mindfuleness och flow. Jag är ganska ny, som bara har gått i en termin medan många har gått i både två och tre terminer. Ibland när de pratar om hur de upplever de rörelser som vi gör så är jag någon helt annan stans. Jag hänger inte med. Detta hände idag, vilket i och för sig inte är ovanligt. En kvinna berättade just att hon upplevde flow och det tycker jag låter häftigt. 

När jag gick till bilen så fick jag en aha-upplevelse, så nu fattar jag precis vad hon menar. Jag parkerar bilen vid Mölndalsbro, där leden går över parkeringen. Inte ont anande går jag mot bilen och hör hur det slaskar, vilket inte på något sätt är konstigt. Där emot så var jag inte beredd på det flow som kom ovan ifrån då en bil kör i värsta pölen som sprutar över vägräcket ner i mitt huvud. Som tur var så stannade jag, dels för att se om någon såg mig samt för att jag blev så blöt och kall, för några meter längre fram kom nästa fors. Så nu vet jag vad flow innebär och jag är så nyfiken om min sjukgymnast vill ha med detta i sin uppsats....

Blöta, men glada tisdagshälsningar!//M ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar