tisdag 29 november 2011

Det som göms i snö, kommer fram i tö

 
Konstigt det där med saker och ting som får fötter och bara traskar iväg, bort bort bort. Efter lunch fick jag gjort det där som jag skulle ha gjort så länge, länge men bara inte orkat. Så innan hemfärd så tog jag tag i den där värstinghögen med diverse olika dokument, foldrar mm mm. På ett vips så var mycket kastat och lite hittat. Dokument som jag var så säker på att jag hade satt in under den rätta fliken, i den rätta pärmen, låg i just denna dära högen. Skönt att just dessa original är "tillbaka" och ordningen återställd. Nästa projekt som ska tas i tu med, när andan faller på, är pärmarna. I ett antal pärmar finns det drygt sju års arbetsmaterial. Även om de har fått en upprensning lite då och då, så behövs det igen. Ja, ja, det kommer, det kommer.

Nu ska det däremot plockas fram andra saker, fast helst av allt skulle jag vilja slippa. Laxen ligger i kylen och väntar på att få bli tillagad. Sofia har önskat sig laxfärsbiffar á la Jamie Oliver. Trist bara att ställas sig att göra, framför allt när det var fiskburgare i bamba idag. Det var nästan så att jag kände ett visst mått av glädje när strömmen gick i eftermiddags. Jag såg från balkongen att det lyste nere vid macken och snabbt insåg jag att en pizza skulle sitta gott i magen. Fast efter en timme kom strömmen tillbaka och med den försvann pizzaförhoppningen. Känns inte helt motiverat just nu. 

 

Nej, det är bara att bita ihop, även om tandläkaren protesterar då tandflisorna flyger, och maka sig ut i köket för att börja med potatisen. För inte kan jag hoppas på att det har snöat i kylskåpet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar