fredag 18 november 2011

Unikum - så grymt verktyg - fridens helg!

Så gott! Fredagens arbetstid börja lida mot sitt slut och jag ska INTE arbeta mer denna helg. Jag ska bara ha helg. En helg som innebär mycket umgänge med nära och kära samt goda vänner. Sofia landar klockan elva i morgon förmiddag. Hon ska vara hemma i två veckor. Det ska bli mysigt. På söndag fyller lillknodden Jacob 20 år. Herre gud, när skedde detta? Ja, inte fattar jag någonting. Jacob väntas hem på söndag, så att vi får fira honom i omgångar två. Först lunch med morfar, farmor och farfar och farbror. Därefter kommer Johanna och Martin, för middag. Så min plats blir i köket, vilket är helt ok om Jeppe slänger på mina vinterdäck.Schysst arbetsfördelning. 

Det kan tänkas att vi även får möjlighet att testa goodiebagen som landade i hallen förut, en leverans från Allt om mats-vinklubb. Tolv spännande flaskor från olika delar av världen, olika druvor, både röda och vita. Fast dumt att testa ikväll, när Jeppe är på AW och jag intar middagen i min sälla ensamhet. Konsten är att njuta av ensamheten, vilket jag verkligen kan göra, då den inte är för evigt ;).

Dagens arbete har bestått av Unikum, så nu är nästan alla omdömen för år sju klara. Trots att det är fem ämnen som ska bedömas och koppla till Lgr 11 och det tar tid, så är Unikum ett grymt bra verktyg. Saken blir ju inte sämre när jag har fått en sådan grymt härlig grupp. Det bästa med Unikum är dels att Lgr 11 är kopplat till programmet, samt att både elever och vårdnadshavare kan ta del och delge sina tankar och funderingar på ett lättöverskådligt sätt. Hoppas nu bara att alla skriver innan samtalen.

Nej, åter till helgen för det var ju det där goda rådet som jag fick härom dagen . "Du arbetar för att leva, och inte leva för att arbeta."//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar