söndag 6 november 2011

Nu är det jul igen...

...eller hur? Känner mig mäkta stolt över att faktiskt ha slagit in paketen "ganska" direkt och inte göra det i sista sekunden. Tror faktiskt att jag ska brodera in årtalet på julklappssäcken, innan jul. Risken är dock att det inte bara är 2011 som ska broderas. Brukar ALLTID säga att jag gör det sen. Lite Alfons Åbergs varning. 

Hoppas nu bara att barnen kan vara lite snabba med sina önskelistor. Eller ja snabba, jag vet inte men Sofia har redan aviserat några önskningar. Det är lite galet, men det är ofta de inte vet vad de önskar sig. Beror det på att de är bortskämda, eller inte? Nja, de är nog ingetdera .

Ja, ja innan vi ska fira jul så har vi några födelsedagar att ta itu med. Det bästa av allt är att Johanna har kommit på den bästa presenten av de bästa, till Jeppes mamma. Den kommer bli så lyckad och välbehövd, och då ska ni veta att hon är inte lätt att handla till. Typ "har allt - önskar mig inget-människan". Än bättre är att hon läser säkert detta och är den mest nyfikna människan jag känner och hon kan inte gissa. Elak jag, nä - hon behöver ju bara vänta i exakt en månad.

Snart är dags för en välbehövlig massage och sedan en långpromenad runt Delsjön och fika  på Bertilssons stuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar