lördag 26 november 2011

Visst har jag koll på att advent står "för dörren" och med den missionare

Skojig Jeppe är! Det ringer på dörren och J står i köket och jag i v-rummet, iförd långkalsonger och topp.
"Det är till dig!"
"Ja men kan inte du öppna?"
"Nej, de har sett dig, men inte mig!"
Utanför stod två kvinnor, och det lyste om dem - FRIKYRKAN! Jag öppnar dörren, samtidigt som jag försöker undvika att visa min klart opassande klädsel.
"Hej, ehj jag heter XX och det här är XX och vi skulle vilja prata om bibeln med dig."
Damen är på väg in i hallen..., medan jag kämpar för att inte visa min klädsel.
"Tror inte att det är någon bra idé, vi är inte med i Svenska kyrkan."
"Jo men då kan vi väl få berätta vad som står i bibeln?"
"Tror inte att det behövs, jag är religionslärare."
Jo, men i dessa tider så är det många som inte tror på Skaparen."
"Mmmm, jag med! Och jag förstår det!"
"Jaha, lycka till då!"

Vadå lycka till? Jag fattar ingenting! Lycka till med min fortsatta stryktvätt? Eller lycka till med att undervisa mina goa elever? Eller lycka till, för jag kanske får en blixt i huvudet?

Ja, ja tvätten är färdig. Vi har varit på vinden och hämtat ner ljusstakar och stjärnor. Jeppe har städat städskåpet, som verkligen behövde en uppfräschning. Och nu blir det snart lussebulle- och pepparnötterbakning! Tror vi tar glögg till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar