måndag 7 november 2011

Jag har en plan!

En plan är alltid bra att ha och jag har en. Den är kanske inte så fantastisk men tror att det är bra. Jag ska inte ligga i soffan dessa dagar och spana i taket, utan varje dag har satta mål. Dagens mål var att klippa ner en del buskar, troligen till grannarnas förtret. Vi ser rätt in i deras vardagsrum, fast inte tvärt om. Inte för att vi roar oss med detta, utan dessa buskar kväver gräsmattan och är dessutom ganska fula. Även våra Magnolior fick sig en omgång, men det räcker inte. Behöver helt klart få hem Jeppe och hans längd och styrka.




Även krattandet och bortforslandet får vänta. Har lovat Jeppe att inte ta det och om jag inte håller det, så bara en gren i taget. Så jag väntar nog.

För övrigt så står det en del, så som rehab och träning. Direkt efter Agneta åkte jag till Friskis och Svettis för ett Flexpass. Det blev en spännande upplevelse, utan musik. Ledarens cd var borta, så det blev under hennes idoga hejande. Det var riktigt bra, ingen musik som utmanade att göra för mycket, vilket jag är duktig på. Övrigt står promenader, läsa, gymma, rehaba, silversmide, försöka putsa fönster eller rensa i garderober och kökslådor. Allt går att göra utan tankeverksamhet, för den ska ner på sparlåga för I will be back asap!

Nu ska jag trotsa allt vad fotbollsgalor heter och krypa mer under täcket med Johan Theorins Nattfauk. Han tar stor plats i vår familj nu, även om det går långsamt framåt. Han skriver bra och är helt klart läsvärd. 

Och några kloka ord på vägen:



"Det viktigaste är inte att aldrig falla utan att kunna resa sig efter varje fall,"


1 kommentar:

  1. Det är bra att pyssla med något. Jag ägnade en stor del av min rehabilitering till att renovera hemma.

    SvaraRadera