torsdag 10 november 2011

Knycker detta eminenta citat från en vän på Facebook:

"I kärnan av Deleuzes tänkande finner vi ett insiterande på att förståelse och tänkande kräver att vi går bortom tingens skenbara ordning och likhet, till det kaotiska och aktiva blivande som är livets själva puls. Utmaningen ligger i att se liv som ett problem, som ett ständigt mångfaldigande av frågor vilka i sin tur skapar ännu mer komplexa serier av nya problem."
Och ja, vad ska man säga, jo men visst eller hur. Fick ett problem på halsen idag och vips så accelererade det och blev ytterligare ett eller två eller tre eller... Tur att vädret var fint, så jag fick tagit på mig skorna och en för varm jacka och promenera av mig ilskan. Eller ja, promenera av mig vet jag inte, men tappert försök blev det i alla fall. Ja inte blir jag lyckligare av det och inte den omedvetna mottagaren...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar