tisdag 8 november 2011

Vem vattnar blommorna?

Uppfylls just nu av ett problem, som är så litet men dock ett problem. Vem ser att blommorna i 7A:s sal behöver vatten? Tror jag ska dra iväg en blänkare på Facebook eller Twitter. För inte vill jag komma tillbaka med hängande blad och ledsna miner ;). Borde kanske valt en annan sort, än just de som älskar vatten. Gröna fingrar är ju inte just min melodi.

Sociala mediers funktioner är helt outstanding! Skickade lite instruktioner till en kille i 7A angående vår tävling i Webbstjärnan och vad händer? Jo en hel del! Följ dessa grymma elever i sin färd mot Stockholm, eller var vi nu hamnar. En sak vet jag i alla fall, de kommer att lära sig så mycket mera - http://teamårsjusmedinge.se/.

En funktion som synliggjordes för mig nu, var inboxen i Spotify. Spännande att läsa ett meddelande från Sofia angående julmusik. Kan ju tyckas lite tidigt, men det var från förra årets. En låt hade en elev i år sju skickat. Rednex. Nu undrar jag vilka signaler jag sänder angående min musiksmak. Får ta ett snack med grabben, som i övrigt har schysst smak - ganska mycket vuxensmak. Just nu spelas topplistan, då jag fortfarande inte fått tummen ur och beställt premium. Det kan säger mer om mitt intresse för musik, än få till det. Det är ju så mycket lättare att bara köpa en cd.

Nej nu åter till to do idag-listan. Inget jätteavancerat, utan en promenix till affären. Måste posta ett brev. Lite ovant allt, dels att skicka och att få. Fick ett fin kort med så mycket värme i med snigelposten idag. Tror jag ska bli duktigare på detta. 

Därefter blir det att grotta ner mig i min bok. Ska bara njuta av att dagen och inget annat!

"Man ser bara de andra åldras", Malraux


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar