måndag 14 november 2011

Vem, vem uppfann...

...brustabletter som ALLTID smakar apa? Hur svårt kan det vara att tillfredsställa smaklökarna med tex lite mintsmak. Ja, ja det är bara att lida sig igenom och dricka upp det och hoppas att värken är ett minne blott för denna kvällen. 

Tur är det att vi har smaklökar. Någon som jag längtar mycket efter och snart kommer hem till Västkusten, har definitivt fått smaklökarnas smaklökar. Idag möttes jag av följande meddelande på Facebook och jag kan inte annat än att få ett stort leende på mina läppar och mitt hjärta blir så varmt.

Hej! Är det okej att lämna önskelista på mat när jag kommer hem? Istället för att vänta på svar så kommer jag själv med svaret att så klart Sofia är det okej - din önskan min lag! Bra! Jo, jag skulle vilja äta färsk fisk och räkor och kräftor. Och så skulle jag vilja äta laxburgare. Och så var jag sugen på kycklinglasagne och så gör jag världens goaste ruccola och soltorkade tomaterpaj så det skulle vi kunna äta. Sen är jag ganska duktig på att göra en annan kycklingrätt med västerbottenost som skulle vara gudomlig! Sen var det nåt annat härromdagen som jag var sugen på, men jag kommer faktiskt inte på vad det var. Är det okej om jag återkommer?
Älskar dig!
Och jag konstaterar lugnt att våra matkostnader kommer att rasa i höjden de två veckor som Sofia är hemma denna period. Fast vad gör det, det ska bli mysigt att få träffas och umgås. Igår fick vi en matfriare på besök. Jacob ringde vid lunchtid och meddelade sin ankomst på sena eftermiddagen. Vi försökte få honom att inse att han skulle slänga sig i bilen och komma in till Kungsbacka, för att gör oss och fam Jansson sällskap på Paschas Lounge och äta deras supergoda brunch. Fast det gick inte. Istället så fick vi slänga ihop middag till lillgrabben hemma. Nästa helg har vi alla kidsen och Martin hemma på middag. Det var längesedan vi var alla samlade.

Det är inte bara de egna barnen och familjen som får mitt hjärta att smälta, utan det är flera. Lilla Carl snart två år och Oscar på dryga halvåret är så fina och ger så mycket energi. Även de lite större gryn ger mycket och det är häftigt att tonåringar vet precis vilka knappar de ska trycka på. Det var mysigt att vara på plats på skolan igen. Dessa kloka varelser, hoppas att de tillåts och tillåter sig själva att fortsätta vara de vetgiriga och goa ungdomar som de är.

Nu är snart denna dagen till ända, en kort arbetsdag men intensiv. Tänk att det lilla kan bli det stora och just nu så känns det helt rätt att hoppa kvällens dubbla pass på Friskis, för att bara vara i soffan och nu Den som dräper på fyran.

"Champagne ska vara kall, torr och gratis" som  W Churchill sa och det är med spänning jag ser fram mot fredagens vinleverans med en extra flaska, en extra flaska champagne - helt gratis.//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar