söndag 29 maj 2011

Återträff från Lgr sv-so 00

Ja och nÃ¥gra nollor var definitivt inte med! IgÃ¥r Ã¥kte Matilda, lille Oscar och jag ner till Halmstad för att träffa nÃ¥gra frÃ¥n vÃ¥r lärarutbildningstid. Vi pÃ¥började vÃ¥ra studier i Halmstad hösten 2000 och blev klara januari 2005 och har inte träffats sedan dess, eller det är väl sÃ¥ att vissa umgÃ¥s bÃ¥de irl och pÃ¥ fb. Nu kom vi äntligen till skott med en date. Vi träffades pÃ¥ Lilla Bistrot, fd Peos glassbar. Gud sÃ¥ fint de har gjort det och vilken supergod mat. GÃ¥ dit! Nu sÃ¥ var inte maten det viktigaste, utan det var umgänget. Linda, Emma, Madde, Matilda, Ulla och jag satt i nästan sex timmar och bara dog av skratt. Herregud, jag har träningsvärk i magen idag. Somnade med ett leende pÃ¥ läpparna och vaknade det samma pÃ¥ morgon hemma hos Matildas föräldrar. Sedan är det helt otroligt hur lille Oscar är. Han är sju veckor och sÃ¥ nöjd, bara han fÃ¥r mat, rena blöja och lite sällskap dÃ¥ och dÃ¥. 

Innan vi körde upp mot Göteborg igen hann vi med en promenad med Marianne. Vi tog en snabb runda med Oscar i den grymt vackra miljön som Matilda är uppvuxen i, Skedala. 

Ja jag var grymt trött när jag kom hem. En snabb tur bort till Säröledens familjeläkare och äntligen fixat en salva för ögonen, som tydligen var eksem - hepp - så nu ska väl det sluta och klia och vara svullet. Där efter blev det en snabb power nap innan barnen dök upp för lite morsdagsmiddag. Grillen fick vila pga regn, men gott blev det ändå. Middagen avslutades givetvis med jordgubbar och vaniljglass, min nya favo.
 
Kärlek till er alla!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar