onsdag 25 maj 2011

Oh jisses nu snurrar idéerna

Kom aldrig och säg att jag är ute för mycket på Facebook mfl social medier. Tack vare detta och att Yvonne la ut ett erbjudande om att få en läsgladklass att få gå på bokmässan gratis i höst. Inlägget hann knappt landa innan jag tryckte på gilla och gav mitt intresse tillkänna. Nu kommer Yvonne att lämna det vidare till det bokförlaget som hennes syster arbetar på och klassen kommer att få ett gäng med böcker att läsa och sedan träffa författarna på bokmässan. Gud så kul! Det skulle vara åttor eller nior och spontant så blev det år åtta. Känner att det kommer bli bra.

Inte nog med det, självklart sprider detta ringar på vattnet. Webbstjärnan 2012 akta er! Smedingeskolan kommer med största sannolikhet att peppra er med tävlande lag.Idéerna snurrar i huvudet. Jisses vad kul det ska bli. Har redan spridit nyheten till de elever som jag har som vänner på Facebook. Resten får information imorgon.

Skönt att få avsluta denna dag så bra. Tack Yvonne, det behövdes. Håller som bäst på att trappa ner på alla mediciner som jag preparerar min kropp med, och det är inte geschwint! Tänk då de stackare som har ätit värktabletter av denna karaktären i flera år. Jag har ätit dem till och ifrån i några veckor och min kropp skriker av värk, frossa, köld, illamående mm mm. Det är dock lite knepigt att jag inte lär mig. Det var ju precis så här för några år sedan då jag gjorde samma sak. Så nu börjar jag om och gör rätt, vilket innebär nedtrappning och inga snabba klipp. Ja ja någon gång ska det väl fastna.

Ha en skön kväll och njut av att Grimsvötn på Island har sansat sig!//M

PS Fattar ingenting, men helt plötsligt ska jag bjuda "bokklassen" på glass! Fast det är de värda, de är ju som mina liksom, ja mina mentorselever också. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar