söndag 8 maj 2011

Fem nyanser av brunt....

...eller lättmjölksblått eller så som jag kommer att kalla det hädan efter pärlemorvitt. För brun blir jag sällan, sällan men däremot röd, fast nu så verkar det som om benen fortfarande vill vara pärlemorvita som min Sofia så fint döpt det till.

Dagen idag har till största del tillbringats i en solstol och i soffan. Det har varit så grymt bra dag och vindat lite lagom på tomten. Jeppe har klippt gräset för första gången för i år och det luktar så gott. När jag väl gått in så har jag försökt fokusera på stormaktstiden och en LPP blev klar. Det var bara ett fel, jag hade tagit med mig år 7s historiebok och inte år 6. Däremot borde jag ha haft med mig år sju:s so-böcker för de ska påbörja ett nytt tema imorgon, som bör innefatta religion. Ja ja det löser jag imorgon. 

Morgonen startat annars med ett besök på vårdcentralen. Helt grymt, min läkare lägger in mig på deras akuttider. Detta för att jag ska få en konsultationsremiss att ha hemma ice. Behöver jag åka in akut och de inte har öppet så ska jag inte behöva ligga så länge på akuten som förra veckan. Sedan avrådde hon mig bestämt att ta mig till Varberg, och det rådet tar jag med mig. Dessutom ska hon lägga kvadlar på mig. Det ska göra galet ont, men vara en väldigt god smärtlindring. Kan det hjälpa så är det ju bra. De sprutar in sterilt vatten under huden, på det området som man har värk. Det blir eventuellt ett besök imorgon bitti innan arbetet. Har jag lika ont när jag vaknar så ska jag ge det en chans.

Nej nu ska jag krypa ner mellan lakanen och somna med Patrik 1.5 på näthinnan. En sådan bra film, se den. Kan mycket väl tänka mig arbeta med denna under ett tema med genus eller kärlekstema/sexualundervisning osv. Klockren film, med så mycket skrivit mellan raderna.

Sov gott i denna ljuva sommarnatt!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar