lördag 14 maj 2011

Det stora mysteriet är löst!

Vår gräsmatta ser lite annorlunda ut, både före och efter det mystiska besöket. Den har i vilket fall fått en hel del konstiga hål. Spekulationerna har varit många, bla rådjur, hare, sorkar, vildsvin mfl mfl, men nu är gåtan löst - det är en grävling som har hittat upp på Liabovägen. Grannen har sett den. Nu hoppas jag bara att min hinderbana, som har legat ute några dagar, har hjälpt och skrämt bort den. Jag la ut ett gäng krattor och borstar huller om buller och sov med öppen altandörr, i för hoppning att vakna av att någon trampade på en kratta =D. Ingen väckte mig och nu har jag bestämt mig för att inte gå ut hålla ett brandtal till vederbörande.

Gårdagen bjöd på strömavbrott. Efter arbetet la jag mig på soffan och självklart stensomnade jag. När Jeppe kom hem konstaterade vi att strömmen var borta. Himla skönt att kunna surfa på mobilen och få info av Fortum. Vis av tidigare erfarenheter så är det stor sätt omöjligt att komma fram på telefonen. Det var över tusen hushåll som var strömlösa i Släp. Normalt så är detta inget större problem, men nu skulle Hasse och Gerd komma på middag halv sju. Säger bara Love Weber - den stora. All mat tillagades där och så hoppade vi potatisen och rabarberpajen. Det får bli nästa gång. Gick lika bra utan och tiramisu-glass är bara så gott! Som vanligt så har vi så himla trevligt när vi träffas. Underbar vänskap!

I övrigt så var fredagen en riktigt bra dag. Började morgonen med datortomografi på Kungsbacka sjukhus. Jag är imponerad av Kungsbackas satsning på teknologi och utrustning. Skönt att "Slakthuset" (det allmänna tilltalet på 70-talet) har bytts ut. Dessutom var glädjen stor när jag inte fick kontrast, eftersom jag utreds för allergier mot diverse olika medicament, födoämnen och pollen. Tydligen så är risken stor för en allergisk reaktion mot kontrast och det som de sökte efter skulle de se ändå. Nu väntar jag med spänning på resultatet som jag får på torsdag, när jag ska tillbaka till Spine.

Nu ska vi helgnjuta, utan en massa måsten. Så härligt! Vi hoppas på att få bjuda barnen på middag och fira sonen som är klar med sin lärlingstjänst. Nu är Jacob elektriker och ska få sitt el-leg. Grattis Jacob! Du är grym och vi är så himla stolta över dig. Att din arbetsgivare trivs med dig och tycker att du är duktig vet du ju redan och förstår när du blir premierad. Fortsätt så!

Lev väl och njut av helgen!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar