onsdag 4 maj 2011

Gud vilken kanondag!

Fick en hint igår att idag skulle det offentliggöras vilka som nominerats till Webbstjärnan 2011 och där är vi med, eller rättare sagt mina elever. De nominerades med motiveringen "Bidraget nomineras för att eleverna har skapat en webbplats som lyser av skrivglädje och en vilja att dela med sig av erfarenheter till klasskamrater och andra". Oooohh vad jag är stolt! Det är så kul, för de har verkligen gjort allt arbeta själva med både texter och webbdesign. Jag har bara coachat dem. Nu bär det av till Stockholm (hoppas jag ;)) för att förhoppningsvis komma hem med ett pris. 

Smedingeextra blev en av de totalt 128 nominerade, varav det är totalt sju i vår grupp, som var nästan 1800 tävlingsbidrag. 6A1 tävlar i gruppen år 6 till 9, så det konkurerar faktiskt med flera år äldre och mer erfarna elever. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att vi kan åka upp till finalen i Stockholm den 18 maj. Spännande, spännande.

Det är tur att jag har dessa fantastiska ungdomar runt mig. Det är säkert så att de bidrar till att hålla denna klena kropp på benen. De är sådana energiboostrar som bara någon kan vara. Det visade de även igår, när de ställde upp att ringa och sjunga för Sofia, som fyllde 21 år. De är hyrda för kommande uppdrag, helt klart.
 
Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!

Kärlek!//m <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar