tisdag 17 maj 2011

Nätet, nätet och åter nätet

Har vi överhuvudtaget kunnat leva utan Internet? Knappast troligt! Idag har jag gjort något som jag aldrig trodde skulle bli verklighet, av flera olika skäl. Ett skäl och det är väl troligtvis det som är störst och tyngst är att jag är så galet kräsen. Kräsen så in i bänken att det kan ta hur lång tid som helst att hitta rätt. Det har förekommit att min ordinarie säljare har slängt ut mig och jag har fått komma tillbaka alternativt fått med mig hem till låns. Det gäller glasögon! Bär man dem 24/7 så ska det banne mig vara bra. Nu har jag snöat in på pilotbrillor men det är omöjligt, jag passar inte i dem. De jag har köpt nu kanske inte heller passar, eftersom den enda utprovningen är ett foto med "påklistrade" bågar. Fast det bästa av allt är att det visade sig vara tre månaders öppet köp, så jag hoppade. Det blev ett par Diesel för det ringa priset på 800 kronor INKLUSIVE glas. Galet billigt! Jag fick halva priset och då var det redan billigt före rabatten. Hoppas bara nu att de är schyssta.

Dessutom har vi gjort ytterligare ett köp via nätet idag. Thomas di Leva ska spela på Tofta, Orust den andre juli och vi ska dit med Susann och Lasse. Nu hoppas vi på fint väder, för då åker vi upp innan för att paddla. Det ska bli både mysigt och kul, och känns på något vis lite otroligt. Vi ska nämligen tälta och framför allt Lasse gillar-not detta fast han offrar sig för oss övriga. Vi får bjuda på ett extra glas vin ;).

Det tredje nätdraget är väl ändå morgondagens begivenhet. Oj klockan halv ett går prisutdelningen av stapeln och jag undrar om det blir Alfons Åberg-varning imorgon. Vet ni inte vad det är? Herre gud, det är ju när fröken är så pirrig för att börja skolan så att hon var tvungen att köpa en ny klänning. Nu hinner jag inte köpa nytt tills imorgon och glasögonen tar en vecka innan de kommer, men spännande kommer det att bli. Tänk om, tänk om... Följ oss på twitter med #ws11. Det går även att följa oss via webben. Håll nu tummarna för oss och alla andra som jag nu äntligen ska få träffa irl.

Kärlek <3//M

"Den som inte hoppas att vinna har redan förlorat",  Olmedo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar