onsdag 11 maj 2011

Scary,någon smyger runt i vår trädgård på nätterna

Vem smyger runt i vår trädgård på nätterna? Det är lite scary att se att någon varit där, men inte veta vem. Tänk om han eller hon tar stegen och klättrar upp på balkongen. I och för sig så tror jag att just denna skulle ha svårt att både resa och klättra upp på en stege, för jag tror att det är en fyrbent vän. Eller vän, nä snarare ovän. Nu har inte vi världens finaste gräsmatta, utan det är gott om mossa och gula blommor, tror att de heter maskrosor, men vi vill ju ändå behålla den. Just nu så har vi en hel del hål. Frågan är vad är detta för odjur? Jeppe trodde först att det var en fjolårs kid, för han hade sett en liten bock i måndags morse. Tvek, säger jag. Jag tror att det är vildsvin och Jeppes kollegor tror på sorkar. Oavsett så ska de inte böka runt där! Nu har jag spridit ut krattor, solstolar, borstar mm för att få busen att avvika per omgående. Någonting säger mig att det inte kommer att fungera.

Några andra har varit lite nervösa och pirriga på skolan. Vi står inför en omorganisation till hösten -11. Vi kommer att arbeta årskursvis och i mentorsgrupper samt lärgrupper. Två mentorsgrupper bildar en lärgrupp. Ämnena ligger parallellt och under kärnämnena har vi extra stor lärartäthet. Vi kommer att kunna arbeta mer flexibelt och framför allt så måste vi samplanera. Det ska bli en spännande höst. Det känns även att elevernas pirr fick lagt sig och de var nog generellt sätt nöjda. Responsen från föräldrarna har varit positiva. Detta och våra inriktningar, där jag ska ha äventyr i naturen, kommer bli ett stort lyft för Smedingeskolan. 

Ja nu borde jag dra mig upp ur soffan för att laga middag, men just nu så är inte hungern den största känslan. Just nu är det mer värktabletter som är högst upp på önskelistan och snart kan jag pilla i mig dem.

Dagens tanke: Se det okända som en utmaning!

Kärlek <3//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar