söndag 15 maj 2011

Tänk om...

  • 6A1 vinner på Webbstjärnan 2011 på onsdag
  • alla barn fick må bra
  • alla barn föds av bra föräldrar
  • våren fortsätter så här
  • sommaren blir en kanonbra sommar
  • vi köper sommarhus i Haverdal
  • jag kan paddla snart igen
  • jag får börja träna snart igen
  • alla utnyttjar sin demokratiska rättighet genom att rösta idag
  • alla vore ärliga
  • alla vågar vara ärliga
  • grävlingen som besöker vår trädgård bestämmer sig för att flytta
  • tänk om grannarnas katter slutar använda våra rabatter som toaletter
  • alla elever med behov av särskilt stöd får det
  • alla elever får varsin dator 
  • det skulle bli lag på att äta minst en glass om dagen
  • alla såg till elevernas bästa
  • jag skulle kunna hoppa långhopprep och twist
  • livet vore rättvist
  • Olle Hägg på Spine ger mig positiva besked på torsdag
  • det skulle gå att transplantera ryggrader
  • det skulle finnas en värktablett som kan göra mig smärtfri
  • jag inte hade blivit lärare, vad hade jag gjort då
  • jag inte hade haft en underbar familj och vänner
  • det inte fanns helger

...jag skulle masa mig upp ur sängen nu och slänga i mig ytterligare värktabletter och en skål yoghurt, för att måla hyllorna igen. För visst är det så att jag är så lyckligt lottad som bor just här, här vid havet och all fantastisk natur, här bland härliga underbara vänner, här med underbara barn och man, här med ett underbart arbeta och underbara elever.



Här och nu, is da shit! Så nu njuter vi av en underbar dag denna söndag!//M <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar