fredag 27 maj 2011

Jeppe har tappat en skruv...

...och har vänt upp och ner på hela vardagsrummet. Jag låg och sov i soffan i godan ro. Någonstans långt långt bak hörde jag ett f.. Jag var på Saddlers utförsäljning igår med Susanne och shoppade ganska hårt. Fick tag på både väska, plånbok, skärp i Tiger plus flera Saddler-skärp. När Jeppe informerade mig om sin skärplängd så tyckte jag att det var alldeles oroväckande nära min så jag ökade på hans storlek. Detta innebar ett visst pyssel, med kortade. Där av skruvletande och vips så åkte ryamattan ut på vädring och dammsugaren fram. Och jag, ja jag snarkade vidare. Min powernap blev nästan två timmar lång och det är alltid lika värdelöst att sova så lång stund på eftermiddagen. Fast är helt övertygad om att min kropp behövde detta.

Terminens sista hela vecka är just avklarad och nu går allt i rasande fart. Galet vad snabbt detta läsår har gått. Mina små sexor blir snart sjuor. Nästa läsår händer det mycket för oss alla. De får egna datorer. Jag "får" en ny mentorskollega. Klasser blir mentorsgrupper och lärgrupper. "Min" lärgrupp utökas med tre elever till. Vi börjar med inriktningar och jag ska tillsammans med Anders coacha Äventyr i naturen. Lgr 11! Nya LPP:er! Lärarleg! Och jag är ytterligare ett steg närmre femtio ;). Jeppe inleder (nästan) det nya året med att fylla femtio.

Självklart ska vi först och främst njuta av den kommande helgen, som bland annat ska tillbringas i Halmstad. Vi ska ha återträff med lärarutbildningen. Ska bli så kul, även om det är många som inte kan komma.

Nej nu ska jag dra mig ut i köket och assistera förste kocken. Dagens middag blir lammkotletter med vitlökssmör samt potatisgratäng. Till detta tar vi ett Porcupine Ridge, ett Merlot från Syd Afrika. Middagen avslutas med jordgubbar med SIAs vaniljglass. Oj, nu kurrar magen!

Ha en tokbra fredagskväll och helg!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar