onsdag 18 maj 2011

Stockholm tur och retur

Dagen börjar lida mot sitt slut och det börjar kännas i huvudet att dagen har varit intensiv, mer intensiv än vanligt. Idag åkte jag upp med tre elever från 6A1 till Stockholm och Webbstjärnan 2011 årliga prisutdelning. Klassen var en av de 28 nominerade lagen, som var 1776 st från början. Efter första gallringen var vi jätteglada, efter andra var vi ännu gladare och när vi blev nominerade så blev vi tokglada. När det sedan blev klart att vi faktiskt fick åka upp, så insåg jag att faktiskt även andra vara glada för vår skull och såg vilket otroligt arbete eleverna har gjort. Tack Mikael och Anders för att vi fick åka! Det är både roligt och viktigt med denna bekräftelse. 

Det är så otroligt smidigt att ta sig i Stockholm, den infrastrukturen skulle finnas på fler ställen i landet. När vi kom fram till Ringvägen möttes vi upp av Katarina Alexandersson och övriga på .se. Elin, Felix och Gustav blev fotograferade och sedan bjöds det på mingel med dricka och godis. Strax därpå drog prisutdelningen igång. Tyvärr kammade vi inte hem något pris, men jag tycker redan att vi har vunnit. Att komma så här långt är otroligt och konkurrensen har varit stenhård. Vilka enormt fina bidrag som elever från grundskolan och gymnasiet har åstadkommit. Jag kan bara rekommendera er alla, anmäler era klasser till nästa år tävling! 

När vi skulle ta oss ifrån Ringvägen så tog vi tunnelbanan tillbaka mot city men hoppade av i Gamla stan. Mitt so-intresse vaknade och jag kände genast en plikt att visa Riddarholmen, slottet mm. Elin var helt promt säker på att hon hade stenkoll vad närmsta Mc Donalds låg, så vi promenerade och promenerade och promenerade... Underbart att hon hade stenkoll, men det var borta vid Kungsan. Det var både bra och skönt att få en promenad, fast vissa eller någon kanske jag ska säga, tyckte att det var långt ;). På vägen till centralen så gick vi förbi Sergles torg och där var det fullt av olika matstånd, från hela världen. Genast så insåg ungdomarna att det var ju här vi borde ha ätit mat, istället för gamla Donkan, men man ska inte gråta över spilld mjölk.

Helt klart så snurrar hjärncellerna redan. Under tågresan hem kom vi på flera saker som vi skulle kunnat länkat och lagt in på smedingeextra.se, men det kommer mera. Vi ber att få återkomma. Helt klart så är det en stor glädje att få dela denna dagen med dessa goa ungdomar. Just jag är så lycklig att få omgärdas av dem hela dagarna. Jag tror bestämt att det är dags för att ordna någon form av kalas och firande med hela klassen. Får ställa mig vid bakbordet till helgen. Så får det bli!

"Vinn som att om du är van vid det, förlora som att du har njutit av det som omväxling", Emerson

Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar