söndag 22 maj 2011

Jag kommer, jag kommer....

...efter 28 år! Nja inte riktigt men nästan. Detta har varit ett svårarbetat projekt, men äntligen som kom jag till skott igår. Har pratat så länge om att fixa riktiga sulor och framför allt checka av hur jag belastar mina fötter. Döm av min förvåning att jag belastar mer på framdelen av fötterna, detta trodde jag inte. Dessutom har jag en svagsvag pronation, vilket inte syns på mina skor. Så nu äntligen har jag köpt ett par sulor från Adapt, ett par All arch. Tjejen som hjälpte mig var så himla duktig, hon var ägare till Sportringen i Vilhelmina. Så har ni vägarna förbi, gå in och handla. Idag ska jag premiärgå med dem i mina joggingskor och nu väntar jag mig underverk.

På tal om underverk så ska man kanske inte ha förstora förhoppningar på mänskligheten, men road blev jag. Satt i väntrummet på Spine Center i torsdags, djupt försjunken i Outdoor tills ett äldre par kom ut från mottagningen. Jag var bara tvungen att sluta läsa och tjuvlyssna på deras samtal och ja jag var glad att läkaren var lite sen.

"Jag sätter mig här, du kan sätta dig där."
"Hmmm, namn? Ska jag skriva mitt namn där?"
"Ja!"
"Allmänstatus?"
"Jo, hur du mår!"
"Mediciner? Vad äter jag? Jag har ingen lista med mig. Men jag äter ju de där för kolesterolet."
"Ja jag vet inte, men skriv bara kooleestrrol. 1 gram!"
"Ja, sen äter jag ju de där, eehh, vad heter de nu...."
"Ja jag vet inte..."
"Ähhh, jag skriver inte upp dem för de har ju inte börjat verka ännu."
"Jo, det måste du!"
"Hur mycket jag väger? Hmm, 75 kilo."
"Nääeeee, det gör du inte. Du väger mycket mer!"
"Näää, det gör jag inte!"
"Hur lång är jag?"
"166 cm!"
"Näääää, 169 cm. Nä jag skriver 170 cm."
"Nej skriv 169, 170 ser så mycket ut."

Herre gud, att jag inte dog av skratt. Hoppas att personalen kontrollerar allt detta som hon har skrivit, för annars kommer de söva henne som om hon vore en elefant. Antagligen sover den gamla damen länge, länge...

Vad är det för fel med att vara ärlig?

Kärlek till er alla!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar