tisdag 10 maj 2011

Vem springer frivilligt in bland getingar, två dagar i rad?

Ja det kan man undra. Att man gör det en gång, men två gånger - där går väl gränsen. Igår la min läkare kvaddlar i min rygg. Detta kan man göra vid stark smärta. Jag har aldrig fått det innan och för den delen så är det ingen som erbjudit mig, så allt kan ju vara värt att testa. Katarina berättade att de skulle göra ont att lägga, men smärta är ju subjektivt och är det någonting som jag kan så är det just smärta. MEN satan i gatan vilken smärta! Igår fick jag ca tio injektioner i länderryggen och jag var, trots att jag var precis sprungen ur duschen, fullkomligt genomsvettig när hon var klar. Denna procedur skulle upprepas, helst med tre dagar i sträck, så i eftermiddags var jag tillbaka. Hur dum får man bli? Idag la hon några fler i både rygg, höfter och skinkorna. Svettig var ordet! Fast så här i efterhand kan jag lätt rekommendera det. De gör så att smärttoppen kapas och det går att fungera hyfsat. Skönt att slippa maxa med värktabletter. 
 
Nu är det en snabb återhämtning som gäller innan det är dags att arbeta en stund, försöka måla den där stackars hyllan och stryka. Dessvärre glömde jag en packe med prov som ska rättas, så jag får göra det imorgon. Just nu känns det som om jag ligger hyfsat i fas och har bara en LPP kvar att skriva. Däremot så ska det skrivas en hel del vikarieinstruktioner. Det är datortomografi på fredag. Onsdag nästa vecka åker tre elever med mig till Stockholm. De är nominerade till Webbstjärnan 2011. Det ska bli både spännande och kul att ta oss dit. Morgonen därpå ska jag tillbaka till Spine och Dr Hägg för utlåtande angående nacken och förhoppningsvis är fredagens undersökning färdiganalyserad. Spännande och lite nervöst samtidigt. Det skulle vara skönt att få ett klart och tydligt besked att nu gör vi sisåhär, fast den chansen är väl så där stor. Det blir väl lite experiment fram och tillbaka. 

Därefter så ser jag fram emot nästa stora begivenhet, Johanna, Jacob och jag åker till fam Intini-Prien över Kristiflygare. Ska bli så kul och härligt. Det är ett under att det bara blev tre biljetter bokade, efter all sbt. Jag hade glömt att låsa upp mitt kort för Internethandel och Jeppe likaså. Vips var det dubbelbokat, men som tur var kunde de inte komma åt några pengar. Det kunde bli en dyr resa, mycket dyr.

Nu ska jag göra en annan resa, den in i John Blunds värld. Ska ge mig själv en återhämtningspaus och blunda en stund. Därefter hoppas jag att värken åter igen är i schack och jag kör igång igen.

Njut av denna grymma vårsommar!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar