tisdag 24 maj 2011

Jag känner mig som Tiger...

...i Nalle Puh och inte som Tiger Woods. Lite lustigt för när Sofia var liten så kallade vi henne för just Tiger. Hon gick aldrig utan studsade och hoppade, alltid med ett leende på läpparna och aldrig långt från skratt.

Jag har sedan tre dagar använt mina nya grymma sulor och jisses vad sköna de är. Det är helt klockrent klart att det är de som gör att ryggen känns bättre. Eller hur? För inte kan det var det där med magneter runt armarna, fjädrar i taket eller liknande. Fast här är det ett par bra sulor som är uppbyggda med extra dämpning mm. Grymt skönt! Så nu ska ett par till inhandlas för att trimmas för att komma i mina Converse.

Ja nu börjar ju mitt nya liv, igen. Idag var Suss och jag tog en långpromenad. Det finns en slinga som går runt ängar, in i skogen och längst med havet. Det är så ljuvligt! Det luktar skog och hav, de bästa av det bästa. En riktig boostring för både kropp och själ. Ett mysigt sällskap och länge sedan jag blev svettig tack vare träning, och det blev jag. Hoppas nu att nacke och rygg har fattat grejen och lugnar sig något så att jag får börja gymma och paddla igen. Saknar båda galet mycket, samtidigt som jag är lydig. Problemet är ju vad jag ska göra av all tid jag har =D.

För just tid är ett heligt ämne! Just nu pågår en intensiv debatt angående lärarnas arbetstid och jag fattar inte hur vi ska få till ett större samarbete och kunna låta våra elever få möjlighet till att få större måluppfyllelse eller till och med få möjligt att nå dem. Debatten lär inte vara slut här och nu, men jag är tacksam för mitt aktiva val att inte vara fackligt ansluten, för just dem (de två olika skolfacken) gör mig lite mer galen än vad jag redan är.

"Det som inte görs i tid, får göras i otid!"

...och en liten fråga: Är det inte dags för kungen  att abdikera?


Kärlek till er alla!//M <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar