fredag 20 maj 2011

Vilken dag!

Tror faktiskt att vår skola ligger på en av de vackraste platserna i Sverige - Fjärås bräcka. Har ni vägarna förbi eller bara vill göra en härlig utflykt åk till Naturum. Här har vi tillbringat vår dag med den årliga SIF-dagen. Det är skolans idrottsförening som håller i friluftsdagen. Dagen har bestått av lek, samarbete, peppning och gemenskap. Så mysigt det är att få vara med eleverna under de mest ultimata förutsättningarna. Killarna i klassen tog hem förstaplatsen i dragkampen och tjejerna tog hem andrapriset. BRA JOBBAT! Nu väntar vi med spänning på totalsummeringen, klass 6A1 bör ligga grymt bra till med tanke på stilpoäng, gott uppförande och samarbete.

Tittar ni väster ut ser ni havet, Kungsbackafjorden, och ser ni öster ut så ser ni Lygnern. Är ni paddelsugna så kan man börja vid Lygnerns västra strand och paddla Kungsbacka rivers sträckning och komma ut genom Rolfsån till Kungsbacka fjorden. Fortsätt sedan väster ut mot Onsala herrgård. Kliv upp och ät en middag. Alternativt är att fortsätta till Gottskär och hamnkrogen. 

Som jag skrev i onsdags så var jag med tre elever i Stockholm. Här kommer några kort.

                                           Felix, Gustav och Elin 6A1 Smedingeskolan


"Utan Puh skulle äventyret vara en omöjlighet, sa Kanin högtidligt.... Omöjligt utan mig! En sådan björn är jag! sa Puh stolt för sig själv". Ja sådan klass har jag! Ja så på måndag får det bli tårtkalas. Det är bara att ta fram baksakerna på söndag och sätta igång. 

Njut av helgen och missa inte Göteborgsvarvet imorgon.//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar