måndag 13 juni 2011

Älvsborgsfästning

Vilken härlig dag vi har haft idag. Alla sexor med personal och min Sofia tog oss in till Göteborg och ut till Älvsborgsfästning. Har ni tankarna på att göra ett besök så gör det, både stora som små har glädje av en tur ut i vårt hamninlopp och  få lite historia med oss. Överlag så är hamninloppet fint att tura på. Hoppas verkligen att de kan anlägga några badplatser utmed båda sidor av älven. Tänk så härligt för de som bor på Eriksberg. 



Som vanligt sköter sig eleverna så otroligt bra Det är kul att göra något annat än det vanliga, framför allt nu, när många är så sugna på sommarlov. Ja det är otroligt, deras första år på högstadiet är avklarat och nästa år så händer det mycket.

Dagen gick smidigt trots Västtrafiks enormt konstiga system. Det är lite lustigt att busschaufförer som inte kan hjälpa till. De vet inte hur de ska göra. Lite undrande blir jag, om inte de kan vem ska då kunna? Sedan är jag grymt glad för att Sofia följde med, dels för att hon är mysig så klart samt att hon assisterade när en elev skar sig riktigt illa.

Nej nu är det dags att ladda om bössan. Morgondagen bjuder först på sjukgymnastik, som jag hoppas ger mig positiva besked angående träningen. Därefter ska jag skynda till skolan för niornas årliga lunch med en liten suprise. Dagen avslutas med stadspaddling, som Friskis och svettis i Kungsbacka ordnar, i Göteborg med Sofia. Nu håller jag tummar och tår för att ryggen håller för detta. Har gått troll de senaste gångerna. Har fått avboka pga ryggen eller ej kunnat, innan - men nu....

Njut av sommaren och glöm inte att en glass om dagen håller doktorn borta ;)//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar