måndag 27 juni 2011

Nu är det sommar, på riktigt

Vilken dag! Nu är sommaren här, på riktigt. Jeppe arbetar hemifrån och åker inte upp till Kumla förrän på onsdag morgon. Jag blev väckt, idag med, när Jeppe kom upprusande för trappan och sa att jag hade glömt att snickarna skulle komma. Klart jag inte hade glömt, men de är ju vana att väcka mig. Jeppe hade varit vaken länge och arbetat. Bra för då kunde vi pilla med lite här hemma och jag fick hjälp med att fixa roderpedalerna på min kajak och ÄNTLIGEN är allt på plats och sitter fast.Det behövs, för på lördag ska vi till Stocken med Preussarna, för paddling (om jag kan, fast det kan jag) och Thomas di Leva. Det ska bli kul och vädret verkar båda gott. 

Just nu borde jag angripa den vidriga stryktvätten, men orkar inte. Efter att ha sovit i solstolen under eftermiddagen och fått en grym massage av Lisa är denna kropp trött. Det tär att vara ledig ;), trots att jag har massor att göra. Min to do-lista har inte blivit nedskriven, utan finns bara i huvudet. Jag skulle börja semestern med att skriva ner lite visioner och tankar för "Qui docet, discit" och skicka till tänkbara föreläsningsställen. Därefter finns det en hel radda med saker som jag bör göra innan sommarsemestern är slut, men risk föreligger att det kommer vara en hel del kvar när skolan drar igång till hösten, men vad gör det? Ingen annan gör det så det är bara låta det vara tills andan och lusten faller på.

Njut!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar