torsdag 23 juni 2011

Jaha, då föll jag för trycket - ändå!

Trots mina idoga försök att inte köpa den doseringslåda, så trillade jag dit idag. Efter att ha varit hos sjukgymnasten idag och fällt en kommentaren "jag tänker försöka sätta ut fler mediciner under sommaren" så fick jag onda ögat! Herre gud! Det fick jag inte, utan det ska min läkare göra. Så Agneta ville att jag skulle ringa till läkaren och höra. Efter telefonkonsultation så fick jag åka dit. Väl där så dök allergisköterskan på mig och frågade hur det gick med min PEF-dagbok. Det visade sig att allergiläkaren precis hade lagt till min att jag ska ha astmamedicin. Blir det inte slut på allt någon gång! Jag kom ju för att jag ville sluta med fler tabletter och går därifrån med ett gäng nya att både äta och puffa. Och jag som aldrig är sjuk!Tur att jag har frikort på både mediciner och sjukvård. Gott att vara svensk!

Dagen i övrigt har bestått i att hämta hem en Tempurmadrass, för att testa i en vecka. Ska bli spännande att se om den är till hjälp. Har hört mycket om dem, både och. Väl hemma från alla turer så var det dags för en liten shoppingrunda med Elisabeth, fast när vi kom till målet i Lerkil, så var det stängt. Detta löstes genom att åka vidare till Nordgårdens Linnéa, som har mycket fint. Fick många fina tips på silversmycken, som kanske förverkligas i höst. Ett par örhängen var bara tvungna att följa med mig hem. Insåg snabbt att det skulle ta alldeles för lång tid att göra själv, för pilligt. Hittade just Annica Vallins smycken på nätet och konstaterade att jag var inne i hennes butik i Båstad i somras. Världens gulligaste tjej! Just mina blomörhängen fanns inte med, så dem får ni se en annan gång. Orkar inte mecka med mobilen och Sofia har lånat med sig vår kamera till landet.

Nu ska vi tjuva med sill och potatis så här dagen före midsommar. Ha en glad sommar!

Kärlek!//M =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar