söndag 19 juni 2011

Första semesterhelgen, visst har vi lärare det bra!

Hur är det nu? Har vi fem veckors semester som alla dödliga, eller har vi tolv eller?? Oavsett hur lång semester jag har så är jag värd den, precis som alla andra som arbetar. Jag tycker inte att jag arbetar mer eller mindre än andra som är ute i arbetslivet, eller jo det kanske jag gör? 

Som lärare i Kungsbacka kommun så arbetar vi 35 timmar i veckan på våra arbetsplatser och tio timmar hemma. Kommun vill diskutera arbetstiderna med oss, för någon form av förändring måste komma till stånd. Vi kan helt enkelt inte få till samplanering på de timmar vi är på skolan. Jag skulle helt klart vilja ha 40+5 timmar per vecka, för lovet behöver vi. Att arbeta med barn och ungdomar runt sig hela dagarna är grymt kul, men självklart så är det energikrävande. Därför behövs ett långt sommarlov att ladda om och koppla bort arbetet.

Min första lediga helg har vikts åt lille Carl 18 månader. Tyvärr så vill inte Håkan och Matilda att foton på barnen ska läggas ut på nätet, som vi självklart respekterar. Dessa två killar är så goa och Carl har varit så lätt att ha med. Inatt sov han i 13 timmar och vaknade leendes. Just nu är Carl med Jacob nere i idrottshallen och leker med bollar. 

Sommar och semester ska gå i njutningens tecken. Böcker ska läsas, saker ska donas med och förhoppningsvis ska det bli en del paddling i Luleå. Allt hänger på väder och vind samt min kropp. På torsdag är det tänkt att jag ska börja om med min rehab och min ryggträning. Hoppas nu att nacken hänger med på detta.

Njut av söndagen!

Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar