söndag 26 juni 2011

Bland stenar och ormar!

Då har vi avslutat midsommarhelgen med ett par dagar i Haverdal. Efter att vi röjt lite i trädgården så äkte vi ner för att sammansluta med övriga familjen, utan Johanna och Martin som har varit på Mallis. Vi kom ner lagom till eftermiddagsdrinken. Siv har lärt sig göra Mojito, fast jag tror nog att ett traditionellt glas vin smakar bättre. Det tog inte lång stund efter middagen förrän jag gick och kramade kudden. Jisses vad det tar att fira midsommar. 

Vi håller på att anlägga ett nytt stenparti framför ytterdörren här hemma och till det måste vi ha Haverdalstenar. Vi smög ner med bilen ;) till naturreservatet och plockade några, fast ganska få. Lite pinsamt är det ju, men det var tur att vi gjorde det när vi kom ner och inte idag, för då hade vi fått vara utan. När vi körde ner idag för att plocka fläder så ringlade sig värsta största ormen över vägen. Förvisso var det en snok men det spelar ingen roll. Jag blir knottrig bara jag tänker på det. Pga detta blev det inte mycket fläder heller. Vare sig Sofia eller Jeppe vill gå bland stenarna och jag gör det definitivt inte. Aldrig!

Idag började vi dagen, efter frukost så klart, med en långpromenad med Ina, Malin och deras hundar. Så mysigt att få se Haverdal i sommarskrud igen och sedan kaffe hemma hos Bolmstedts. Det var nästa, men bara nästan, strandväder. Vinden var lite kall, fast hade vi cyklat ner och gömt oss i en dyn så hade det säkert varit helt ok. Fast vi tog oss en tur till Kvarnen och köpte lite marmelad, sylt och gelé. Dessutom hittade vi boken Hallands öar, som vi har sökt efter. Den lyckades vi dessutom handla på krita, då Kvarnen inte tog kort på Peter Lorentssons böcker och tavlor. Som tur var så hade jag mailat till honom förra veckan och hört var vi kunde finna hans bok, så jag ringde helt sonika upp honom. Så nu ska jag sätta in pengar på hans konto. Jag älskar folk som liter på mänskligheten! Boken är ljuvlig! Köp den!

Solstolen fick värmas upp och det var inte svårt att somna där i. Vandrade mellan solstolen, hammocken och soffan inne, Vaknade i hammocken med handduk över huvudet och genomsvettig. Lite dizzig i knoppen så fick jag svalkas av inne!

Fast borta bra, men hemma bäst! Nu ligger vi i varsin soffa med varsin dator och njuter av sommaren!

Kärlek!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar