tisdag 21 juni 2011

Så går jag ner i min...

Hur snabbt kan man gå ner i varv efter ett sjudundrandes läsår? Det otroliga är hur stressade jag än är och hur mycket arbete som ska göras så går jag på semester när jag gör det. Under terminerna händer det inte sällan att jag löser både världsproblem och lite mindre problem på nätterna. Att klura ut lösningar för att tex individanpassa för elever eller tänka ut nya planeringar, är en vardagssyssla för mig - nattetid. Tyvärr så brukar inte just världsproblem lösas, men det klarar ju ingen annan heller - oavsett tidpunkt. Slår mig just nu, undra om jag kan räkna in den tiden i mina tio timmar hemma?

När semestern nalkas och väl är ett faktum så är jag nere på minimieffekt. Så låg energiförbrukning som möjligt, på snudd till lathet! Starten på denna veckan har verkligen gått i slowmotion. Dagen idag har kretsat kring en radie av ca 500 meter. Efter att ha studsat upp tidigt, ifall snickarna skulle få för sig att vara här tidigt, så låg jag länge på soffan och läste tidningen med både frukost och förmiddagskaffet. Där efter så närmade det sig tiden att ta en kort promenad till vårdcentralen, för att lämna tillbaka en stol till arbetsteraputen. Problemen är två. Nr 1: Stolen går inte in i min bil. Nr 2: Stolen är för tung att lyfta in i bilen, om den mot förmodan skulle få plats. Detta ledde till nya problem. Nr 1: Jag måste promenera med stolen. Nr 2: Hur pinsamt är det att promenera med en stol. Väl nere så kommer jag precis fram när arbetsteraputen Maria är på väg ut. Tro att hon fick ett leende på läpparna när hon inser att jag har promenerat med den. Hon skulle bara veta tongångarna som gick p åFacebook igår, men jag får meddela att jag vågade inte sätta mig på den och åka ner för backen. Hur hade det sett ut?

Vissa promenerar ensamma, vissa med vänner, vissa med barn i barnvagn, vissa med hundar och jag med stol! Stolpromenad! JA nu är stolen återlämnad och jag har en liknande hemma, fast med ryggstöd. Hoppas den kan hjälpa mig i vardagen, så att det faktiskt går att skala potatis osv. En sak vet jag dock som inte kommer fungera med den, dammsugningen - sorry Jeppe ;). 

Väl hemma bjöd jag snickaren, som konstaterade att även delar av tak och bjälkar var ruttna, på fika och varma frallor. Imorgon får det bli muffins, som jag bakade idag. Slängde i en mix av bär, på bla blåbär, björnbär och de där som jag alltid tappar bort namnet på. Oooohh det kommer snart, tror jag! Goda blev de, när de smaskades på när Elisabeth kom på fika. 

Kvällen, precis som igår, går i singeltecknets spår. Sofia har ett tufft schema med fikastunder med vänner, efter arbetet. Det är klart, bor man som hon gör i Luleå och är hemma under sommaren så är det många träffar som ska till. Mys för henne, trist för mig. Hade förhoppning på att Sofia skulle stå för dagens middag, för jag kommer inte ihåg hur hon och Lisa gjorde Lime- och citronpastan. Det får väl bli imorgon istället.

Vill ni spana in Smedingeskolans Varumärkeresa? Klart ni vill! Håll till godo ;).

Nej nu får jag väl skutta in i köket för att spana in något att äta. Kärlek i sommartider!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar