tisdag 28 juni 2011

Nästan pinsamt

...men så är det! Idag skedde premiärdoppet för i år, vilket är sent tom mycket sent. Temperaturskillnaden mellan årets premiärdopp och förra årets är 17 grader. Idag var det 21 grader nere i Lahall - så skönt! Förra årets dop var den fjärde april och det var fyra grader i vattnet. Hyfsat kyligt! Fast det kanske ska tilläggas att då paddlade vi och jag har ingen Gor-tex i min torrdräkt, så jag var hyfsat varm - för att snabbt bli galet kall. Trodde i och för sig inte att det var så varmt idag, när jag stoppade ner fötterna. Andra doppet var skönare än det första. Helt klart var dagen helt enormt njutbar. Lagom varmt, lagom fläktigt, lagom med folk, lagom med fika och mysigt sällskap. 

Nu väntar det ytterligare ett mysigt sällskap. Susanne är på G för lite semestervin och ost eller sparris eller vad det nu önskas. Inväntar bara att värktabletterna ska börja hjälpa. Känns, trots allt helt ok att ta eftersom jag har haft flera bra dagar i sträck. En lever ju på hoppet!

Sommarkärlek!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar