söndag 12 juni 2011

Fatta hur bra jag har det!

Hur många har en egen sjukgymnast hemma? Hur grymt är det nu när Sofia är hemma? Hon hann inte mer än landa innan hon fick göra traktioner i min nacke och dessutom hittade hon några goeknutor att massera. Helt klart så gör vi en bra deal, Sofia får gratis kost och logi, och jag massage och traktioner. Helst vill min sjukgymnast, den "riktiga" Agneta, att jag ska få till detta tre gånger per dag, vilket är omöjligt. Jag kan ju inte åka in till sjukgymnasten så många gånger per dag, inte ens en gång hade fungerat med ett heltidsarbete. Fram tills nu har jag tvingat Jacob, när vi var i Italien, och så har jag dragit mig själv i huvudet. Det har fungerat så där bra ;). Nu är detta problemet löst. gott gott i gottgott.

Helgen har gått i mysets tecken. Härliga vänner på middag igår, där tyvärr ena halvan fick ta sig till sjukhuset med en sönderskrapad son. Vi får göra det snart igen och med hela skaran. Vi konstaterade att det var trettio år sedan vi var i Les Arcs. Kanske dags för en reunion med Göran, Elin, Per K, Anna, Peter, Ann, Atte och så måste ju givetvis Jeppe med, fast han dök upp sex månader senare. Nu är Les Arcs sammanbyggt med La Plagne och är så galet stort område.

Idag har vi inte gjort ett skapande dugg. Efter att ha lämnat en bil till Johanna - som hon ville låna och som tack fick vi bjuda dem på middag ;) - så hämtade vi Sofia som kom ifrån Turkiet via Stockholm. Vi åkte direkt hem för att slänga oss i varsin solstol och bara njuta. Det gäller att varva ner inför den sista arbetsveckan innan semestern. Vet inte hur lång jag har, men tror att det är åtta veckor. 

Den sista arbetsveckan kommer att bjuda på mycket mys.
  • Måndag: Älvsborgsfästning med sexorna och Sofia hänger på.
  • Tisdag: Sjukgymnastik, lunch med niorna och stadspaddling inne i Göteborg.
  • Onsdag: Skolavslutning
  • Torsdag: Studiedag, utgång på kvällen
  • Fredag: Kanske den sista arbetsdagen för terminen med möte och planering inför inriktning Äventyr i naturen med Anders.
När jag väl har gått på semester så ska jag göra en to do-lista, med sådant som bara måste göras i sommar. Har en hel del saker som redan är gjorda, men fler saker ska vi kunna hitta på.  En sak som står högt upp är slappa och njuta. Ska inte göra en massa saker bara för att jag måste. Finns egentligen bara en sak som jag verkligen hoppas att jag kan och får göra och det är att träna samt paddla. Hoppas nu att Agneta ger mig ett bra besked på tisdagsmorgon, för nacken är så mycket bättre. Enträgen vinner! Träningen varje timme verkar ha givit resultat. Har inte tagit värktabletter på flera dagar, tror det var i tisdags eller onsdags senast. Har dessutom lyckats trappa ut Tramadolen på hyfsat kort tid. Känns skönt så länge det fungerar och så tar jag dem när jag måste.

Njut av sommaren och det ljuvliga vädret vi har!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar