onsdag 22 juni 2011

Ska nog göra slag i saken - ta mig tusen, eller inte...

Dagens tanke: "Att vara nöjd att du är, och inte nöjd med det du är!" Fast inte vet jag om det är bra eller dåligt, eller dåligt eller bra, eller...
 
Frustrationen ökar och med den irritationen. Vilken skitmorgon att vakna till! Vaknade strax innan sex och konstaterade att natten varit av varierad art av god vs dålig sömn. Ska kanske ta mig in till Tempuraaffären idag, när jag ändå ska in till Goe-Lisa och få en välbehövlig massage. 

Somnade om vid sju och för att bli väckt abrupt av dörrklockan vid åtta, av den glade snickaren. Det är tur att han är en trevlig kis och ordentlig. Tänk, bara tänk om han hade vågat dra en massa skräp... Just nu är hans största bekymmer att han inte kommer bli klar till midsommar. Rötan hade arbetat sig in i tak och bjälklager. Just nu ser jag balkongens nya golv, underifrån, är klart.

Gårdagens besök på apoteket gav mig en stor lust för shopping, vilket i och för sig inte är ovanligt fast just inköpsstället var väl inte det som jag väljer självmant. Framför ögonen låg en ny variant på doseringslåda, för en vecka! Men gud så nära det blev ett köp, men jag kunde hålla mig stången! Där går min gräns, men just nu är den grymt bräcklig. Måste göra ett nytt besök idag, men jag väljer ett annat apotek och hoppas att de inte har just den inne. För vågra vägra är mitt mantra och jag fortsätter använda min brödpåse i tyg. En svart för höst och vinter och en sommargrön för vår och sommar. =D

Tur att dagens "jagärintebitterpåminryggochnacke"-humör ska få trollas bort med en trevlig lunch med Carro och Sofia i Kungsbacka och en grym massage av Lisa. Därefter tror jag att det står en färdig middag uppdukad, bestående av lime och citronpasta - vars recept vi inte är riktigt säker på, så vi ber att få återkomma. 

Nej nu ska frukost inmundigas, duschen barrikaderas och vips iväg! 

Kärlek!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar