måndag 20 juni 2011

Fortsätter semestern så här så vet jag inte om jag vågar gå ut...

Herre gud vilken dag! Började första semesterdagen med att ringa och jaga städfirman Golv & Trapp Städtjänst i Kungsbacka och Mölndal. De har fortfarande inte betalt för det lösöret som städerskorna slog sönder när de var här i mars, trots löfte. Detta drog ut på tiden, då de är fullkomligt omöjliga att få tag på. Pratade även med Lets deal som har avtal med dem. Katastrof att firmor får sköta och behandla sina kunder så här. Det roliga i det hela är att de inte fattar vilken grym genomslagskraft socialamedier har. Oj vad deras företagsnamn ska spridas för att varna andra. Tyvärr så tipsade jag vänner om detta erbjudande och de fick, när de väl fick tag på dem, sin nya ekbänk förstörd. De har dessutom ärenden uppe hos Kronofogden. Synd bara att de drar Lets deal i smutsen.

När dessa samtal väl var avklarade och jag fick slängt i mig frukost så ringer det på dörren. Ja inte väntar jag besök, framför allt inte i den stassen - pyjamas och håret på ände! Där stod snickarna vackert och ville komma in, till ett obäddat sovrum. De ska riva ner delar av balkongen och ytterväggen. Ja de har väl sett värre saker och ja jag lovar och svär "Jag ska inte hoppa upp och dra upp rullgardinerna imorgon bitti utan att jag är påklädd - JAG LOVAR! Både de och jag har löften att hålla, de lovar att de ska vara klara innan midsommar. Vill ju kunna använda både balkongen och altanen. 

Dagen går vidare och jag åker till skolan för att ge Vaktis-Lasse en påse som tack för hjälpen i fredags, då han hjälpte mig att söka igenom alla sopsäckarna efter de 1900 kronorna. Blev kvar en stund där och pratade lite med Eva. Därefter blev det Willys för storhandling. Jag ogillar verkligen att handla där, vet ej varför. Självscanningen har gjort det lite bättre, om det inte är så att jag åker på kontroll - VILKET jag självklart gjorde. Nu stämde det på öret, vilket så ska vara - åt båda hållen, men det blev ju så mycket merjobb.Dessutom är det så att min sportbil inte är byggd för storhandling på Willys, utan en perfekt stadsbil och stadsshopping á la NK. Jeppes bil däremot passar till Ws.

På vägen hem, som jag tar över motorvägen, kör en äldre herre framför med sin lilla fyrhjuls15-moped eller hur den ska beskrivas. Ingen Permobil, utan en modell slimmad. När han kör på påfarten ut på motorvägen får jag magont och den hjälpsamma delen av mig vaknade till liv. Herregud han måste ju stoppas, han kommer ju att bli överkörd. Jag stannade en bit framför så att han inte ska köra på min lilla "sportbil". Snällt förklarar jag att det kanske är en mindre bra idé att köra ut på motorvägen och får till svar "Ja, jag vet men här kan jag inte vända!" Som tur var fick jag övertalat mannen att det nog var smartare att vända på väggrenen och köra den samma tillbaka, även om det är mot trafikriktningen. Herre gud, innan han var på rätt sida och kom iväg var mitt hjärta i halsgropen och hans liv på väg upp till Sankte Per. Motte han ha klarat sig hela vägen hem och sedan önskar jag att de inför någon form av kontroll vem som skaffar dessa fordon. Kan tänka mig, utan att veta, att de flesta som köper dessa inte är den yngre generationen utan tvärtom.

Ja nu försöker jag återhämta mig efter denna eftermiddag och önskar mig en lugn dag imorgon. Ska nog vara inne hela dagen och baka muffins - eller så gör jag det ikväll.
Kärlek!//M

"Lär dig vad som är gott. Det onda kommer av sig själv", ryskt ordspråk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar