fredag 21 januari 2011

Ämnesövergripande tema för år sju......

...går så där bra! Sitter hemma hos Sofia L och försöker arbeta. Vi har bestämt att vi ska arbeta  och ämnesövergripande i A resterande av terminen i år 6,7 och 8.  Det är så grymt! Vi vill så gärna arbeta lite annorlunda, utnyttja datorerna och elevernas sätt att anamma vårt sätt att tänka på. Fast det är klart, vi har de bästa eleverna. De är så grymma! 

Idag så var sexorna grymma! Vi arbetade bla med www.smedingeextra.se och introducerade vår nya klasskamrat, som började efter jul, hur vi arbetar. Sedan fick Sofia och jag lite att "ordna" lite  med, så våra klasser fick arbeta vidare med sina planeringar. Fast har man har elever som är självgående så är det lugnt...

Fick glädjande besked idag. Jag får komma tillbaka till Agneta, min gamla sjukgymnast, igen! Så nöjd! Vet inte hur många olika jag har haft under mina 28 år som ryggpatient, och Agneta är det som har hjälpt mig bäst och mest. Så nöjd! Kungsbacka skickar min remiss vidare till Halmstads ryggteam.... Tröttsamt! De kan inget om diskproteser, det kan bara Spine Center! 
Fast vad är problemet? Har haft en underbar dag! Goa elever, underbara kollegor, fantastiska medarbetare, härlig Larsson i Vallda-trekant! Denna helg kan bara bli bäst!

Lev livet och ta dagen för vad den är!//M

Ps LPP kommer någon annan dag... Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar