fredag 14 januari 2011

Skrivklåda!

Skrivklåda borde jag inte ha nu, efter att ha filat på ett utkast till försäkringskassan. Det är otroligt vad ett brev och samtal från dem kan röra upp känslor och funderingar. Som historielärare så påtalar jag vikten av att känna till sin dåtid för att kunna förstå sin nutid och framtid. Detta är ingen devis som försäkringskassan lever efter. Ingen blick bakåt, där inte. Skicka i retur - gör om och gör rätt! En stor fördel var att det inte bara var jag som fick pekfingrar och rödapennornas markeringar. Jag trodde i min enfald att den tiden var förbi, men ack men ack... Även min eminente läkare Katarina fick känna av dem. Skönt med tanke på hennes utbildning vs min, fast som svensklärare så trodde jag att jag kunde både läsa och skriva.

En stor fråga är väl vad man lägger fokus på och ibland undrar jag om FK fokusera på att finna fel och tror att alla har som avsikt att fuska. Jag fick, över telefon, skriva under på heder och samvete, att den lönen som löneförrättaren hade uppgivit var korrekt och inte mina uppgifter som var på 50 SEK för mycket. Hueda mig, vilket misstag. Ja jag kan ju få fel lön och fel ersättning och bli ersättningsskyldig. Nu var inte det min avsikt att lura svenska staten på 50 kronor. Hoppas alla förstår det!

Nej nu ska jag göra ett break för lunch och ett nytt försök att ta mig till apoteket. Fick vända med oförrättat ärende igår då den medicin läkaren skrev ut efter operation inte kommer in förrän i mars och de kunde absolut inte ge något annat, utan läkaren måste ordna detta. Sedan att de skulle påbörjas samma dag det var inte det viktigaste.

Ja det som inte dödar det härdar har jag hört och jag måste vara gjord av diamant eller liknande...., men någon liten spricka som isar emellanåt. MEN nu kommer jag STARKT! Upp som en sol och ner som en pannkaka och vice versa!

Vintermys!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar