söndag 23 januari 2011

Jeppe har varit med Håkan och tittat på tvillingvagn/syskonvagn

Underbart! Efter att Jeppe, Sofia och jag varit och gymmat på Friskis, så träffade vi Matilda, Håkan och Carl på Freeport. Ganska snabbt kom vi överens om att Matilda, Sofia och jag spanar i affärerna och Håkan, Jeppe och Carl åkte till Maxi och handlade lite mat. Jag hade ingen nyckel med mig, men Jeppe bedyrade att de skulle vara hemma före oss. Ja tjena! Efter att vi i lagom takt, med en höggravid och en halt o lytt, var klara med Freeport åkte vi hem till oss. Döm av förvåning när ingen var hemma. Ringde upp Jeppe, då är de och tittar på barnvagn. Jag trodde att jag skulle dö av skratt! Håkan och Jeppe är tillsammans med Carl ett år och tittar på barnvagn. De måste sett ut som världens gulligaste par. Carl charmade som vanligt alla i butiken.

Helgen har i övrigt varit händelserik. Äldsta dottern Johanna ska bli sambo. Hon och Martin flyttar ihop. Johanna kommer tillbaka till mammas gata. Johanna bodde sina fyra första år på Ernst Torulfsgatan och där har Martin lägenhet nu. Kul! Det är en fin lägenhet och mysigt område. Det är inte bara vi som är glada, utan även lillebror Jacob jublar. Han får hyra Johannas etta på  Mariaplan, så det är en win-win situation. Otroligt! När hände detta, att vi har vuxna barn. Helt klart blir det ett nytt liv på G. Det är nog tur att vi har många intressen och vänner, så jag tror inte att vi kommer få svårt att vänja oss från ett fullt till tomt hus.

Veckan kommer bli händelserik! Imorgon kommer Nette Normo, journalist/producent på UR, och filmar med mobiler i sexan. De arbetar med barnkonventionen och antirasismtemat. Vårt tema missions är i full gång, samtidigt som nya projekt ska planeras. Målet är att arbeta ämnesövergripande i alla tre klasser termin ut. Hoppas att vi får till det! Dessutom blir det en hel del rehab - ska till Kungsbackas sjukgymnastik för att se om vattenträning kan vara ett alternativ - samt lugna en stissig packande son ;).

"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre" Nalle Puh, därför går jag tillbaka till min gamla sjukgymnast Agneta. Det känns bra, samtidigt som jag kanske går kvar på smärtgruppen i Mölndal - i alla fall terminen ut.

Njut av veckan!//M 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar