måndag 24 januari 2011

Blir så förbannad!

Innan vårterminen började hade vi inbrott på skolan. De hade i princip brutit sig in överallt där det var låst, frånsett klassrummen. I min sexan håller vi på med ett mobilfilmsprojekt, som jag har berättat om tidigare. Idag på morgonen skulle Mats plocka fram skolans mobiler, som de skullle använda sig av, och då upptäckte han att även de var stulna. Jag kan förstå att de "%ZX* som valde att göra inbrott på en skola in tänker längre än näsan, eftersom de helt klart inte fattar att det är eleverna som blir lidande. Helt klart har inte de gått på en skola där de har använt sig av mobiler, kameror mm som lärverktyg. Sk..stövlar! 

Ja då står vi där med förväntansfulla ungdomar, Neta Norrmo - journalist från UR -, Mats och jag. Vad göra? Ja det är bättre att vara brödlös än rådlös eller som Ulrika Jonson skrev på Twitter, B.Y.O.T = Bring Your Own Technology,  http://bit.ly/eh4dTy. Så fick jag lära mig en ny förkortning ;). Tänk vad bra det är med sociala medier, infon sprids snabbare än vinden.

Dagen gick bra, tack vara elevernas egna mobiler och samarbete. Sedan förstår jag att de tycker att det tar långt tid. Helst ska de få filma direkt. Inte tänker de på att en arbetsdag på åtta timmar med enbart filmande resulterar i cirka tre minuters film... Det ni!

Nej nu ligger jag i soffan och inväntar Sofias middag. Idag bjuder hon på fyllda lövbiffar med potatisklyftor. Precis vad min mage skriker efter dagens lunch. Var tvungen att stanna i Varlakiosken för en Schweizernöt, de hade ingen Salmiak-choklad. Är garanterat bra mot det mesta, för jag lär väl inte få ta del av stamcellsforskning och injektioner i diskar.

 ...och till er som inte tänker - Som vår käre Nalle Puh sa: "Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut" och det gjorde ju inte du/ni....//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar