tisdag 25 januari 2011

Fast i träsket...

Jag är fast i smärtträsket och vet inte hur jag ska komma ur det.  Fast jag fick höra idag att ont krut fårgås inte så lätt och det kanske stämmer. Det är väl dags att släppa vikterna och börja dra mig uppåt igen. Det är lite som att sitta fast med foten i en potta och inte komma loss. Fast nu är det tur att ni inte hör mig sjunga för det är inte min grej, kan inte ta en ren ton. 







Idag har jag verkligen irrat runt på olika sjukvårdsinrättningar. Började morgonen med Kungsbacka sjukhus och en ny sjukgymnast, ska börja träna i bassäng. Sedan fort till arbetet för att ha en lektion i svenska med åttan. Det var ingen idé att hänga av sig ytterkläderna, utan allt fick med bort till klassrummet eftersom jag skulle rusa iväg till Säröledens familjeläkare. Därefter var det smärtgruppen, för att avsluta med akupunktur i Mölndal. Herre min g, jag fattar inte hur jag ska få ihop mina veckor. 

  • Måndagar: Bassängträning och silversmide
  • Tisdagar: Smärtgruppen och förhoppningsvis akupunktur hos sjukgymnast K (om hon inte kan efter så måste jag komma dit en annan dag).
  • Onsdagar:
  • Torsdagar: Träna hos sjukgymnast A alternativt Friskis och Svettis
  • Fredagar: Yoga
  • Lördag: Friskis och Svettis, gymma med Jeppe
  • Söndagar:
Dessutom vill jag gå på ett pass istället för ryggpasset som är inställt denna terminen, och några promenader då och då skulle ju vara mysigt. Vem tusan sa att man skulle få mer tid när barnen blir stora och flyttar hemifrån?   Funderar på att hoppa silversmidet denna terminen, men det är så fasligt roligt och fungerar som ren terapi. Dessutom har jag några beställningar som jag inte fick gjort förra terminen, så dem får jag väl börja med. Undrar så när allt ska användas? Det börjar bli en del nu. Skulle vilja göra riktigt snygga servettringar i silver. Fast de gånger som de kommer att användas är väl räknade, dessutom kommer det bli en hel del silver = svindyrt. Det är tur att onsdagar och söndagar är tomma, så jag kan pilla in mina tio timmars förtroendetid. Tur att det är skoj. både att arbeta och att träna. Hmmm, undrar när jag började gilla att gymma, för även det har inte varit min grej....
Puh!

PS Bilderna är tagna från Multimediabyråns hemsida. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar