söndag 2 januari 2011

I have a dream...

... eller vi har en dröm. När vi, Per och jag, blir pensionärer så ska vi köpa oss ett frukostpensionat i Österrike. Jag bara måste vara född i en snödriva. Jag bara älskare snö o skidor. Vi är alldeles strax hemma i Särö efter elva dagar på resande fot. Fyra dagars skidåkning i Ischgl och fyra i St Anton. Helt perfekt, då vi även fick till Vita ringen mellan Zug, Zurs och Lech. Vilken goe-åkning! Detta måste vara en av flera höjdpunkter i livet. Att fira julen i Österrike var lite annorlunda, men mysigt. Vi hade med lite julmat och några [??] julklappar... Erika, värdinnan, kom upp med ett fat julkakor - mums! Att hon sedan tvingar oss att dricka den vidriga schnapsen får vi väl förlåta henne för. En helt underbar familj är de iallafall. Har ni funderingar på att åka ner så kan vi varmt rekommendera deras hus.

Något som jag inte kan rekommendera är att sitta fem vuxna i en V70.det är tight!! Thank god for my TENS och alla tabletter! De har även gjort det möjligt för mig att åka skidor. Det hade aldrig gått annars. Fast det. ÄR det helt klart värt. Nu passerar vi precis Laxfabriken och nu är det bara att maxa TENSen för snart är vi hemma med all tvätt och min megafina fårskinnsfäll. Äntligen köpte jag den från Hotel Hess egna produktion. Fattar inte varför jag inte har gjort det innan.

Lev väl!

Ps det får löjliga Facebooks-rapet Sofia gjorde angående mitt nyårslöfte och sociala medier kan.vi glömma. Har bara hållit ett i hela mitt liv. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar