onsdag 26 januari 2011

Vanemänniska jag, nä - eller jooooo!

I höstas fick jag byta ut min lilla 12'' till en 15'' och det var så skönt. Jag har fortfarande itnte behövt fixa nya glasögon, vilket jag borde. Idag tog Kristoffer och skickade upp min stora för lagning, då batteriet har havererat, och jag fick låna en liten. Ja och nu sitter jag här med mina prinskorvar till fingrar och kisande ögon och trycker mest fel. Dessutom så är den så seg. Ja jag kanske ska gå tillbaka till papper och penna-undervisning igen ;). Nej, vi får hoppas att de är snabba och skickar ner min dator, i det skick den var, och ett nytt batteri. Trist att de är så fyrkantiga och inte kan ta reklamationen på enbart batteriet.

Dagen i övrigt har varit bra. Vågar knappt säga det, men det var samma förra veckan efter jag fått elakupunktur. Tänk om den håller! Fast jag lovade sjukgymnast Kicki igår att ta det lugnt, även på mina "bra" dagar och det har jag gjort idag - med TENS och kryckor, utan värktabletter. Det är nice!

Igår fick jag ett sådant mysigt samtal, från en fd elevs mamma. De flyttade efter jul och det var så tråkigt. Världens goaste elev! Nu är jag med familj bjuden till Gotland på middag ;). Kan finnas anledning att lägga en paddelsemester där till sommaren. Har aldrig varit där och vi har pratat om det så många gånger.

Nej nu ska jag ta tag i strykhögen igen. Har bitit av den i två omgångar och nu är det dags för den tredje. Jag skulle vilja kunna stryka liggande. Kanske något för en arbetsteraput att hitta en lösning för, för det mesta gör jag ju i vågrätt position.

Lev väl!//M

PS Oj, nu landade en jätteskål med glas, varma jordgubbar och chokladsås - mumma! Ska berätta en annan gång vad jag gjorde för min lön när jag arbetade på Glasscaféet på Avenyn.... DS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar