söndag 9 januari 2011

Måste vi arbeta med satsdelar?

Ligger kvar i sängen och vill inte gå upp. Samtidigt arbetar hjärnan på högvarv. Satsdelar!!! Jag bara måste få till en bra lpp. Inte idag nödvändigtvis, men snart. Jag har full förståelse att de ska ha lite "koll" och att de har nytta av det när de läser språk, men någon formativ bedömning blir svårt att få till, eller?

"Du som elev ska bli bättre på att plocka ut subjekt, predikat, ao och do", hjälp hur låter det?? Känner redan nu att klassen kommer sitta som fågelholkar. Det måste ju gå att göra roligare. Hjälp mig, någon!!!

Nej idag får jag lägga energin på källor och källkritik samt geografi. Känns både lättare och roligare. Glömmer den nya kursplanen i svenska så länge. Undrar om Björklund har funderat på lpp:er och matriser när de skapade de nya kursplanerna. Tror inte det...

Nej gott folk, njut av söndagen för det ska jag göra.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar