måndag 10 januari 2011

Terminsstart!

Idag började terminen med en studiedag. Dagen har varit givande då vi bland annat ha talat om varumärke och vårt förhållningssätt. Det är spännande att höra hur vi tycker och vad vi tänker på skolan. 

Imorgon kommer eleverna och tyvärr har en av mina elever i sexan flyttat. Fast å andra sidan så får jag en ny. När jag talade med den överlämnande skolan så "beklagade" sig mentorn att hennes elev har flyttat. Fast jag kontrade med att jag mister en jättego elev och får en ny jättego. Så jag står på plus-minus noll. Jag vet inte om hon tyckte att det var rättvist XD. Fast livet är ju inte rättvist, har någon sagt.

Undrar så om denna nya elev har Alfons Åberg-varning. Vet ni vad det är? Alfons fröken fick pirr i magen inför terminsstarten och var tvungen att köpa en ny klänning. När jag började på Smedingeskolan hösten 2004 fick jag Alfons-varning i Valbybacken. Då började det pirra och jag ifrågasatte för mig själv om jag var mogen för att börja arbeta som lärare. Med facit i hand, eller kanske inte, så är detta yrkesvalet bland det bästa som jag har gjort. Så himla kul! Ja och någon ny klänning åkte jag inte köpte, det behövdes inte.

Halka runt försiktigt, det är fullt på ortopedmottagningarna runt om.//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar