söndag 16 januari 2011

En ny dag med nya förutsättningar och möjligheter...


...som bara kan börja på bästa sätt - Sofia anländer Göteborg igen. Äntligen kommer min helt egna massör och sjukgymnast, ja halvfärdig då, finnas tillgänglig i tio veckor. Helt seriöst så är hon otroligt bra på att massera och hon ställer upp så ofta. Me like! Det kan också kallas pay-back-time ;). I alla fall så ska Sofia gör två praktikperioder hemma, en  på Lotusgården i Kungsbacka och en på Varbergs sjukhus. Jag tror att hon är lite nervös, då hon kommer att få ha "egna" patienter, men jag vet att hon kommer bli den bästa sjukgymnasten ever. 

Dagen idag ska gå i pysslets tecken. Alla gårdagens inköp från IKEA ska sättas upp och jag vet att Jeppe bara önskar att Jacob, the handy man, kommer hem snart och plockar fram borrmaskin mm. Som fd ikeaner så älskar familjen Jeppsson IKEA och ännu mer efter gårdagen då jag hittade massor med saker som vi verkligen behövde ;). 

Sedan längtar jag faktiskt riktigt ordentligt tills imorgon. Det ska bli så skönt att få komma igång att arbeta och träffa eleverna. Blir bara så varm i hjärtat när de skickar mail, tweets och chattar på Facebook. Förstår inte att inte alla fattar att det är så grymt att få arbeta med dessa ungdomar. Ska dessutom bli skoj att höra vilket bemötande de nya LPP:a fick. Tror att mycket kommer att landa denna terminen. Eleverna har nog börjat greppa att vi måste tänk om och göra annorlunda, där med inte sagt att det som gjordes innan var fel. Projekten är många med tema mission, geografi, källkritik, skoltidning, klassiker, mobilfilmning mm.

Nu ska jag ta och köra mitt ny-gamla träningsprogram - börja om från början, börjar om på nytt... - för att sedan plocka fram kryckorna. Bra att stötta gamla trötta 48 000-milakroppar på. Funderar på om jag ska verkställa ett tips som jag gav en Twittervän, som håller på att sammanfatta en ansökan för assistent till den fyra-åriga dotterna med CP-skada. "Montera en hjälmkamera på huvudet i en vecka och skicka in som ansökan. Undrar så vad min handläggare på försäkringskassan skulle säga om hon fick en från mig. Haaha! Faktiskt lite kul, för hon ifrågasätter läkarintyget då läkaren har skrivit att jag har lumbago, och då vill handläggaren vet hur hon kom fram till det. Tro mig, den som vet bäst är nog jag! Herregud stackarn, hon har inte fattat vem hon har med att göra. När jag väl kommer få min sjukpenning, för den kommer var så säkra, så ska direkt sätta in lite pengar på BRIS, tror jag det blir denna gången....

“Må inte bättre på grund av vad andra gör för att göra dem en tjänst; 
gör det för att göra dig själv en tjänst”- Abraham-Hicks 

PS Tränar till http://open.spotify.com/track/3dNv3OuX6ol9si6PZ9KSAh Spice Girls – Mama, som Sofia "skickade" till mig från Luleå när hon flyttade upp :'). Kärlek <3! DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar