torsdag 27 januari 2011

Från trångbodd till ekoekoekoeko....

...eller kanske inte, men nu har vi två rum över. Idag flög sista ungen ur boet och nu är vi bara två hemma, frånsett att Sofia är hemma från Luleå för sin praktik. Ja fort gick det, på en vecka har Jacob blivit andrahandskontraktsinnehavare till en etta i Majorna. Förra fredagen ringde han och berättade att storasyster skulle bli sambo och att han ska få hyra Johannas etta. Det tog inte långt tid innan han började packa ner sina saker. Vågar knappt gå upp på andra våningen... Det sista jag hörde var att Jacob kommer snart hem igen, redan på lördag. Det viskades något om IKEA och storhandling.

Angående gårdagens inlägg så fick jag direktrespons från Jeppe. Ja det gäller givetvis en dator och ja jag vet att glass stavas med två s. Det är denna lilla minidatorsfel. Jag ser ju inte ;), men nu ska det åtgärdas. Tid är beställd hos optikern för läsglasögon. Hjälp! Nu är det kört! Fast jag kommer vänta ett tag med progressiva, fast de lär väl komma snart det med. Har bara ett problem och det är att jag alltid ligger ner och läser, vilket inte fungerar med progressiva sägs det.

Idag började Sofia Larsson och jag planera ett ämnesövergripande tema för år sju. Det blir so, sv, bild, eng, id och musik som samarbetar denna gången. Vi har fått inspiration från Malin Frykman, som gjort en grym LPP över temat lag och rätt. Det är långt ifrån klart och vi ska fortsätt på tisdag. Det är helt klart inte optimalt att arbeta i personalrummet, jag liggandes i soffan, Sofia bredvid och två tjattrande kollegor. Fast vi har trevligt. Arbetet kommer dessutom bli kanoners och jag tror eleverna kommer att gilla arbetsuppgifterna. Måste bara få till ett studiebesök på polisen i Kungsbacka. Hoppas, hoppas!


"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar". Nalle Puh//M ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar