onsdag 5 januari 2011

Hur svårt kan det vara?

Tydligen väldigt! Jag använder mig av en TENS, transkutan elektrisk nervstimulering, och till dessa behövs det elektroder. Dessa har en viss livslängd och vanligtvis brukar jag köpa dem på REHAB-butiken vid Feskekörkan i Göteborg. De är otroligt serviceminded och jättetrevliga. Till min förtvivlan har de stängt denna veckan pga inventering och mina elektroder är helt slutkörda efter Alperna. Till saken hör att jag, givetvis - det är det där med måndagsex till kropp - behöver speciella för känslig hud och de finns inte på apoteket. Jag börjar ringa runt och får veta att de har dem inne på rehabbutiken Lyran i Kungsbacka. Efter sjukgymnasten åker jag dit och givetvis så var det fel sort. Expediten hävdade bestämt, för det hade hennes sjukgymnast sagt, att det är rätt och ifrågasatte hur jag visst detta. Hmmmm, tror att jag vet- Har haft min TENS i flera år, är inne på nr två, så JAG vet. Ja ja, jag får vänta tills nästa vecka eller beställa på nätet. Finns det problem så finns det lösningar. Dessutom fick jag ström i akupunkturnålarna idag, så jag har kanske fått min dos av volt o watt.

Fast undra som flundran.... Jeppe kom hem med elektriska strumpor idag. Han har köpt batteriedrivna värmande skidstrumpor till oss av den kvinnliga sorten i familjen. Jag provade, men mina isbitar till fötter blev inte varmare. Får väl testa imorgon under promenaden, för tanken är god. Har alltid kalla fötter. 

Det enormt läckra vintervädret fortsätter, till vissas förtret och till vissas glädje. Jag gillar snö och blir "varm" inombords, framför allt nu när Sofia har - efter många om och men - kommit fram till Luleå. Däremot så sätter vädret käppar i hjulet för den planerade paddlingen, men det kommer fler fina och vindstilla dagar. Såg att XXL, som precis har öppnat i Sisjön, säljer vindskydd. Ska nog ta en tur dit för att införskaffa ett. Vi planerar ju våra paddlingstillfällen med omsorg och behöver då inte ha tältet med. Dessutom kan det passa till den eventuella vandringen i Alperna till sommaren. 

Lev och rör er försiktigt i halkan. Gör inte som den äldre damen med käpp, som pulsade över Kungsbacka  torg, som inte var plogat. Varför gick hon inte på de skottade trottoarerna.  Jag hoppas så att hon kom hem välbehållen.

Fridens//M

"När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig" Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar