onsdag 19 januari 2011

Webbstjärnan 2011...

...har vi stor glädje av! Idag har Sofia L och jag registrerat och anmält ytterligare ett lag till Webbstjärnan. Även denna gången blir det med 6A1 och vårt ämnesövergripande tema mission. Länkar kommer, var så säkra. Vi bestämde också att nu kör vi så det ryker. Resten av terminen kommer vi att arbeta så mycket ämnesövergripande det bara går med alla våra tre klasser - år 6, 7 och 8. När åttorna fick se färdigt Jorden runt på åttio dagar, så satte vi oss utanför och arbetade. Vi förklarade för dem vad vi skulle göra och när ordet tävling kom upp så glimmande ett och annat dollartecken upp. Vi hade värsta tagningen med dem. Haaa, jisses - undrar så vad de utanför trodde. Så på fredag efter arbetet ska vi sättas med något gott kanske och planera.

Det var skönt att vi fick suttit ute i studiehallen och arbetat. Dels är det mysigt när eleverna gillar vår närvaro och dels så fick vi grymt mycket gjort. Dessutom var jag tvärsur och grinig idag, vilket mina elever blev varslade om och det är skönt att de förstår. Tur att kryckorna gör sig bäst mot golvet och att det finns någon form av spärr... Grrr....!!! Fast det innebär ju att humöret kan ju bara bli bättre tills imorgon. 

Imorgon är en ny dag med nya förutsättningar, så då börjar vi från noll! Ett gammalt djungelordspråk från bästa HC, en kollega på skolan. Detta sa han min första termin på Smedingeskolan - hösten 2004, och det har jag med mig som ett mantra. Just love it!

Nu är det dags att dra sig upp ur soffan och maxa mitt grymt klena träningsprogram. Gud så tråkigt, men jag ska ska ska ska ska ska ska ska....

PS Har just nu två jättebebisar i varsin OnePiece. Hjälp! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar